Skip to content

Hvordan man vet at man ikke er riktig navla

mai 3, 2010

Her er en fin liten liste over praktisk tips og huskeregler for hvordan man kan vite at man er gal. Ganske artig når man ser tilbake på det. Desverre for meg er alle disse ting jeg faktisk har gjort, hvor pinlig det enn må være. Heldigvis, for både meg og omgivelsene, er endel av disse fra før jeg fikk riktig doserte medisiner. Jeg er ikke fullt så gal lenger. Iallfall ikke hele tiden.

  • Når du nettopp har lest hele Harry Potter-serien i løpet av litt over en uke, og så begynner på nytt igjen fordi du ikke vet hvor du ellers skal gjøre av deg. (Dette er forsåvidt en forbedring, etter at jeg ved en annen anledning leste hele Twilight-serien, ikke bare en gang, men fire ganger på rad. I løpet av tre uker. Uten å egentlig synes at de var noe bra. Det bare var det eneste riktige å gjøre.)
  • Når det virker som en innmari god idé å kjøpe en kanin, med alt utstyr jeg kunne finne. Fordi man skulle flytte på hybel. Hybel… kanin, ikkesant. Blakk, sa du? Mastercard!!
  • Når det virker som en god idé å slutte på medisinene. Fordi man kjeder seg.
  • Når du står i kassen og skal betale, og har fått beskjed om å signere en kvittering… og ikke kan huske hvordan du skriver ditt eget navn.
  • Når det virker som en god idé å gå seg en tur rundt på kirkegården midt på natten. I pysj. Sent i oktober.
  • Når du får noia av å skulle hjelpe til med å lage mat, fordi du plutselig ikke husker hvordan man lager en salat.
  • Når du er redd for å sovne, fordi du er overbevist om at du ikke kommer til å våkne igjen.
  • Når det virker som en god idé å slutte på medisinene to uker før eksamen. For man har jo blitt frisk!
  • Når man innser at man har magiske evner, og at dersom man bruker alle pengene sine på å kjøpe diverse wicca-effekter, vil det gjøre verden til et bedre sted. Dessuten er det onde ånder i området, som er på vei for å angripe folkehøgskolen. Og du er den eneste som kan stoppe de!
  • Når du innser at du nettopp har ført en timeslang samtale med en stemme som kun finnes i ditt eget hode… og er irritert over at dere er så ueninge.
  • Når du må stå innerst i hjørnet av dusjen, fordi det er et veldig slemt vesen nede i sluket, og dersom du tråkker over sluket, eller befinner deg over det på noen måte, kommer vesenet til å stikke noe langt og skarpt opp gjennom det, og da dør du.
  • Når du er skikkelig, skikkelig sint på noen, men ikke helt vet om det du er sint for skjedde i virkeligheten eller inni hodet ditt.
  • Når du ringer noen, og så er overbevist om at det var de som ringte deg.

Jeg vil ikke anbefale å gjøre noen av disse tingene. Iallfall ikke å lese Twilight fire ganger på rad… det er bare ikke verdt det. Og den magiske biten? Det er innmari artig å se tilbake på det, men det var fryktelig upraktisk der og da. Jeg ble nesten kastet ut av skolen fordi jeg skremte de andre elevene. Jeg som er så skummel…

No comments yet

Legg igjen en kommentar

