Skip to content

Kjøttmeisene i hagen

juni 7, 2010

I mangel på evne til å skrive noe særlig sammenhengende serverer jeg i dag en liten bildeserie fra hagen min. I et av de 8 epletrærne har nemlig en liten familie kjøttmeiser flyttet inn. De bor dypt inne i stammen, akkurat langt nok ned til at Hiro ikke får tak i de selv om han stikker hele forbeinet nedi. Tiara prøvde å mjaue ned i hullet. Det var ikke veldig vellykket det heller.

Dette er epletreet de bor i. Et våkent øye vil også legge merke til at Tiara ligger og gjemmer seg i toppen.

Og her er hullet de bor i.

Dette er det første bildet jeg fikk tatt av ungene. Knipset 23.mai. Jeg vil anta at de var relativt nyutklekkede. Og det baserer jeg på absolutt ingenting, jeg har virkelig ikke peiling. Men de er litt søte da, på en merkelig creepy måte.

Her er foreldrene. De var veldig hygggelige, og dukket opp rett over hodet mitt hver gang jeg beveget meg i nærheten av hullet. Flinke foreldrene.

Nok et bilde av ungene. Dette ble tatt 1.juni, og her har de endelig fått litt dun på seg. Små fluffy baller, som lager mer lyd enn jeg ville tro var praktisk når man er så små og helst ikke vil bli funnet.

Nok lyd til at Tiara mer eller mindre flyttet inn i treet.

Dette bildet tok jeg i går, og nå ser det ut til at de snart kan tenke på å flytte hjemmefra. Ut i fra det bittelille jeg har gjort av research vet jeg at ungene flytter ut etter 15-20 dager, så da er det jo ikke langt unna. Dessuten har jeg i løpet av den siste uka kommet over flere små stakkarer av noen kjøttmeisunger i Vestre Gravlund (jeg går alltid gjennom gravlunden på vei ned til byen). Og siden historien om mine egne kjøttmeiser foreløpig står stille, poster jeg et par bilder av de også.

(Og til alle dere som har spurt; det går greit med meg. Jeg klarer meg. Det jeg trenger mest av alt nå er hjelp til å få tiden til å gå fremover frem til jeg kan klare å puste normalt igjen. Har du lyst til å hjelpe til setter jeg veldig pris på om du sender meg en sms, mail, facebookmelding eller hva som helst, så kan vi drikke kaffe eller spise is eller jordbær. Gi meg en klem. Bare ikke spør meg hvordan jeg har det hvis vi møtes. Jeg prøver å ikke tenke på akkurat det. Vær så snill. Ta kontakt, uansett om vi henger til vanlig eller ikke. Gi meg en unnskyldning til å komme meg ut av denne leiligheten, og jeg vil være deg evig takknemlig.)

No comments yet

Legg igjen en kommentar

