Skip to content

Serais ce possible alors?

september 14, 2010

En liten del av meg har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har skrevet noe her på så lenge. Resten av meg har hatt det så travelt med å ha det fint at alt annet virker uinteressant. Her er uansett en en liten oppdatering på hva som har skjedd i det siste.

Jeg har begynt på skolen. Jeg går nå på Eikelund videregående, takket være et tips fra Virrvarr. Skolen har lokaler inne på Gaustad sykehus, og det er så fint der oppe at jeg gjerne kan tilbringe timesvis bare med å rusle rundt der og ta bilder. Eventuelt sitte og bla i bøker om Gaustad Asyls historie. Det er ganske spennende. Og litt creepy, noe av det. Visste du for eksempel at Nordens første lobotomi ble utført der? Ca nøyaktig 10 meter fra der pulten min står… Skolen selv er også flott, så det er ikke bare beliggenheten jeg er fan av. Klassen er kjempekoselig, og vi er bare 7 stk, noe som gjør det hele veldig stille og behagelig. Læreren vår er også hyggelig. I år går jeg helse & sosialfag, noe som forøvrig gir meg enda en unskyldning til å bla i historiebøker om sykehuset. Og hver torsdag det neste året skal jeg sitte for meg selv og skrive en oppgave om ulike psykiske lidelser, hva de går ut på, og hvordan man kan leve best mulig med de. Jeg kan nesten ikke vente med å begynne! I tillegg til alt dette går en venn av meg i en annen klasse på skolen, noe som gir meg en fast lunsjdate. Dessuten har jeg havnet i elevrådet. Jeg vedder på at ingen såd en komme! Det gjorde iallfall ikke jeg… 

Uansett, jeg elsker å gå på skolen igjen. Bare det å komme i gang med noe igjen er jo fantastisk, men dette føles virkelig bra. Selv om det føles litt merkelig å gå på videregående igjen, blir det betraktelig mindre snålt av at gjennomsnittsalderen i klassen faktisk er 24år. Og det virker som et veldig godt miljø på hele skolen. I tillegg er dagene så korte (fra 10:10 – 14:00) at jeg faktisk har energi til overs når jeg er ferdig. Når jeg har jobbet tidligere har jeg jo som regel endt opp med å måtte legge meg til å sove når jeg har kommet hjem. Nå har jeg overskudd til å være sosial ved siden av. Noe som elegant leder meg over i neste punkt.

Jeg har blitt supersosial. I løpet av de siste 2 månedene har jeg tilbragt 9 dager alene. Ellers er jeg ute og møter folk hver dag. Og det er så deilig. Det har nok litt å gjøre med at jeg ikke trives så godt i denne leiligheten nå. For all del, leiligheten i seg selv er super… men den bærer så innmari tydelige tegn på at det var vår leilighet, og ikke min. Den er for stor, og det er altfor mye her som ikke er mitt. For ikke å snakke om superzombieedderkoppene som truet med å overta leiligheten i begynnelsen av august. De ser heldigvis ut til å ha gått og gjemt seg igjen. Men likevel. Jeg har storrengjøring/oppryddning i dag, men det føles som om det aldri blir ordentlig ryddig. Og er vanskelig å motivere seg til å skulle begynne å organisere ting på nytt når det bare er halvannen måned til jeg skal flytte. Da er det enklere å holde seg unna. Her kommer det ekstremt godt med å ha fått tilbake de gamle vennene mine. Det er aldri noe problem å finne noen som vil leke med meg. Jeg har et helt hus av dem på Godlia. Jeg vet jeg har nevnt det før, men å få tilbake den andre vennegjengen min har vært så bra for meg. Jeg fatter ikke at jeg ikke har innsett det før nå, hvor stor del av meg selv jeg valgte bort den gangen. Alt er så mye tydeligere nå. (For å presisere: Jeg angrer ikke på det valget jeg tok den gangen. Det var det rette, fordi ting måtte stokkes om. Sånn som det er nå. Jeg skulle definitivt være en del av den vennegjengen, bare ikke som hans kjæreste. Problem solved).

Nevnte jeg at jeg har det innmari bra nå? Og dagens virtuelle takkeklemmer går til M, S og T. Selv om ingen av de leser denne bloggen, såvidt jeg vet. Humørkurven i kalenderboka mi har nådd nye høyder i løpet av den siste tiden. På søndag satte den ny rekord. Jeg liker livet mitt nå. Og jeg kommer til å like det enda bedre når jeg bare får mitt eget sted. Utsikten fra min metaforiske kikkert ser virkelig lovende ut.

2 kommentarer leave one →
  1. Margrethe permalink
    september 14, 2010 8:18 pm

    Like!

Legg igjen en kommentar

