Skip to content

Høstkjærlighet

september 15, 2010

Det fallt et digert og gyllent lønneblad på nesa mi da jeg gikk hjem fra skolen i dag, og jeg kjenner det kribler i hele kroppen. Jeg sover bedre om nettene, og selv etter de enkelte nettene jeg knapt har sovet har jeg våknet mer uthvilt enn jeg har vært på lenge. Jeg smiler igjen. Smiler nesten hele tiden. Jeg går og synger for meg selv mesteparten av dagen, og fingertuppene på min venstre hånd begynner å få hardere hud. Håret mitt lukter roser og bringebær, og er akkurat så mykt og lyst som jeg vil ha det. Bestemors blå hjerte henger om halsen min, og står i fin kontrast til den høstløvfargede skinnjakka mi. Det lukter så godt ute nå… og i løpet av de neste par ukene kommer temperaturen til å bli akkurat sånn som jeg liker den best. Akkurat så kaldt at jeg kan gå med høstjakke og fine skjerf og fine hatter/luer, men fremdeles varmt nok til at man kan tilbringe evigheter ute i høstluften uten å fryse.

Jeg elsker høsten. Alt er magisk nå. Hele verden rundt meg skifter farge og lukter godt, og alt forandrer seg. Alle forandrer seg, overalt er det forventninger til tiden som skal komme. Høsten, vinteren, julen, nyttår. Et nytt skoleår. En ny jobb. Et helt nytt liv, i mitt tilfelle. Alt er nytt og magisk, og alt bærer løfter om at dette kommer til å gå bra. Over skrivebordet mitt henger det et helt enkelt papirark, revet ut av en bok med spiralbinding, med et svært enkelt budskap. Det dukket opp i postkassen min i sommer, rett etter at jeg hadde skrevet dette. «Ikke slutt å tro på kjærligheten» står det. (Takk Kristin!) Jeg hang det der som en påminnelse til meg selv den dagen, og i løpet av uka kommer det til å få selskap av et lønneblad. Fordi at for meg betyr de to det samme. For meg er høsten alltid full av kjærlighet, det har den alltid vært. Om det er kjærlighet til et annet menneske, eller noe helt annet spiller ingen rolle. Det er kjærlighet all around. Akkurat nå elsker jeg høsten. Jeg elsker menneskene rundt meg, mennesker som gir meg så uendelig mye. Jeg elsker livet mitt, og hvordan fremtiden er helt blurry og tåkelagt. Jeg elsker musikken som fyller ørene mine hver dag til og fra skolen. (mer om det senere). Jeg elsker at inspirasjonen begynner å komme snikende tilbake igjen, sammen med skaperlysten. Det kribler av kjærlighet i hele meg. Hver eneste dag. Det er høst. Jeg kan knapt vente med å se hvordan skoleveien min vil se ut om bare et par uker. Jeg kan knapt vente på fremtiden. Og jeg elsker den følelsen!

Hvem vet hva som vil dukke opp rundt neste hjørne? Drømmene mine inneholder så vanvittig mye for øyeblikket, at jeg kan leve lenge bare på nettopp det. Morsomme fester, høstpiknik i slottsparken (husk å ta med bolle til de søte vaggende endene!), skrivedater med Miriam, lunsj på skolen med Stian og alt annet er bare en hel haug med bonuser. Fremtiden kan være akkurat det jeg vil den skal være, for akkurat nå er alt mulig. Til sanger fra Belle & Sebastian skal jeg forelske meg på nytt, jeg skal danse i stua til Regina Spektor, og når alt feiler skal Azure Ray og Nick Drake trøste meg. Og jeg gleder meg. Jeg lurer på hvem han eller hun er, denne neste. Jeg er grenseløst nysgjerrig, som alltid. Og jeg elsker at akkurat nå, er alle dører åpne. Det kan være hvem som helst. Det kan være noen jeg kjenner allerede. Eller en fremmed. Det kan være Nathan Fillion eller Damien Rice (hey, det skader ikke å drømme!). Det kan være Hayley Williams. Det kan være en med krøllete hår og glitrende øyne. Denne spenningen, disse fantasiene, alle disse drømmene er det som holder meg gående. Og jeg elsker det! ❤

5 kommentarer leave one →
  1. Story Girl permalink
    september 16, 2010 10:46 am

    Du er så herlig inspirerende! 🙂

  2. september 16, 2010 3:56 pm

    Så bra! har du fått med deg denne?

Trackbacks

  1. Mitt 2010, aka Dagbok Of Doom 2010 edition « Alt Innimellom

Legg igjen en kommentar

