Skip to content

Nedtelling: Mitt 2007

desember 28, 2010

Prepost: Til min store overraskelse viser det seg at jeg nå har blogget i over 4 år. Og siden det nå er omtrent på tide å komme med mitt årlige Dagbokinnlegg Of Doom, altså oppsummeringen av året som har gått, tenkte jeg at jeg like gjerne kan kjøre en kavalkade. I løpet av uka vil jeg altså servere dere en detaljert oppsummeringen av alt (altså, ikke alt da, tulling. Du skjønner hva jeg mener) jeg har gjort siden januar 2007. Dette er sannsynligvis ikke spennende for noen andre enn meg selv, men det blåser jeg i. Here goes:

Edit: Noe jeg sannsynligvis burde tatt med i preposten er at dette jo kun er reposting av disse innleggene jeg har publisert hvert år på dette tidspunktet. Tenkte det kunne være artig å ha de i arkivet her, ettersom bloggen de opprinnelig var på ikke eksisterer lenger.

Januar: Som alltid, influensa de to første ukene, med Doc og te og tomatsuppe. Alt slikt som hører med. Vi så Cars og Rocky Balboa, og Gunnar kom på spontanbesøk og fortalte oss at han skulle ta flyet dagen etter for å bo i USA i 5 måneder… Andreas ble 23 år, og vi så ferdig Gilmore Girls sesong 6, noe som for meg betydde at jeg eeendelig kunne få lov til å begynne å se sesong 7.

Februar: Jeg søker om å få bli trygdemisbruker, og dama på nav sier hei og hopp, og at dette skal vi nok få ordnet. Ventetiden sies å være 5-8 uker. Vi hadde kombinert bursdagsfeiring for Andreas og meg, og jeg ble 21år. Jeg var på konsultasjonstime på Colosseumklinikken, og fikk endelig satt igang prosessen for å få tatt den brystreduksjonen jeg hadde utsatt i to år… Vi hadde teaterprosjekt i en barnehage med supersøte barn, men jeg var syk mesteparten av tiden, og fikk såvidt vært med. Utrolig skuffende egentlig. Jeg var på shopping med svigermor!!! Noe som fikk veldig mange av vennene mine til å måpe, og fortelle meg at jeg var blitt altfor etablert.

Mars: Mamma og pappa kom innom med en kommode til oss, og leiligheten vår tok dermed et lite steg i retning av å se ferdig møblert ut. Hadde det bare fulgt med nok trelim, hadde kommoden kanskje ikke fallt fra hverandre så ofte, men ellers er den veldig fin, egentlig. Vi stakk på byen og feiret bursdagen til Vegar, og dagen etter var jeg på DSGF bursdagstreff og feiret 9 årsdagen.

April: Vi hadde filmkveld hos oss, og midt på natta ble vi med Tormod, Ole, Hansa og Vegar og lekte Bil-gjemsel. Fantastisk morsomt!! Vi hadde DSGF Påsketreff, og jeg mener å huske at dette var første gangen jeg traff Pyro/Eirin på ordentlig! Hun er enda søtere enn hun ser ut på bildene, noe jeg egentlig ikke trodde var mulig. Andreas og jeg fyllte 1 og et halvt år. Vi var på fest hos svenskejentene våre, og uken etter var de på fest hos oss, for så og forsvinne tilbake til Sverige.. 😦

Mai: Årets første utepils, med Ida og Karen Louise!! Vi var i Konfirmasjon på Torsnes, og en gammel dame spurte om jeg også skulle konfirmeres det året. Urk. Ser jeg virkelig ut som om jeg er 15??? Nok en fest hos Vegar, og uken etter fjernet jeg ca 2kg pupp. Noe som generelt sett føltes som å bli påkjørt av en veldig veldig stor bil. Mamma og pappa kommer på besøk, og gir oss et bord og to stoler til å ha på verandaen.

Juni: Vi tar en grill- og badetur til Nøklevann, som stort sett går ut på at jeg sitter og ser på at de andre bader. Åpne sår liker ikke bading. Neo prøver å redde alle baderene, men er egentlig vettskremt for vannet selv. Jeg har muntlig eksamen i Nyere Historie, og skriftlig eksamen i Nynorsk, og en tredagers eksamen i Bevegelsesforming jeg rocker bolle i bevegelsesforming, og får 6) og vi er endelig ferdig på Manglerud. (men, tross alt; En gang Manglerudelev, alltid Manglerudelev. Som rektor så fint sa det.) Klasseavslutning og mengder alkohol hos Lena, og tiden med 3dra var over. Jeg får en ekstremt lite delikat infeksjon under den ene puppen, og stikker tilbake til klinikken, der de røsker av teipen og sier at alt er som det skal. (se for deg; Teip festet over sting og halvgrodde sår rundt brystvortene. Forestill deg hvor behagelig det var å røske av den teipen..). Jeg stikker på Kattehuset for første gang, og blir helfrelst.

Juli: Vi ser Die Hard på kino, og drikker øl med Jørgen, Cathrine, Helene og Are. Vi ser Transformers (Yatta!!) og feirer et helt år som samboere på Nydalen. Vi seiler ut på havet (les; til Koster) med Mamma og pappa i Undine (en fantastisk nyydelig Nauti Cat), og jeg får etter laaaangt ventetid endelig lest Harry Potter and the deathly hallows. Det tok et helt døgn… Darkfrog kommer på besøk, og vi spiser Tandoorikylling og spiller Duck Hunt til krampa tar oss.

August: Jeg rusler til nav (for tusende gang) og kommenterer at de 8 ukene var jævlig lange, men får nok en gang svar tilbake om at saken er fortsatt ”under behandling”. Jeg setter meg opp på fast dagvakt på kattehuset på fredager, og blir kjent med Astri. Søte Astri! Jeg går ut på lunsj med mamma, og kommer hjem med to nye bukser, et belte, to gensere og en skinnjakke, og en plan for hvordan jeg skal fikse skolegangen min. Snakk om effektiv lunsj! Mot slutten av måneden blir jeg kjent med Harald også, og det er så koselig at jeg setter meg opp på fast dagvakt på tirsdager også.

September: Ekstremt mange shoppingturer for å kjøpe kostymer, til vår legendariske Pimp & Ho Party!! Trond bruker 5 timer på å klippe og farge håret mitt, og jeg tilbringer en kveld alene med svigermor, vin og en bunke filmer vi aldri fikk sett. Folk skriker igjen ut om hvor etablert jeg har blitt. Vi ser Pablo Fransisco live, og innser at kameraten hans egentlig er morsommere enn han. Jeg drar på innflyttingsfest hos Ingunn og blir overdrevent full, og spyr mer enn jeg noensinne har gjort (og aldri har planer om å gjøre igjen). (Dette blir jeg fremdeles mobbet for, mer enn 3 år senere…)

Oktober: Miriam og jeg innfører fast onsdagsdate, og avlyser annenhver gang. Jeg tilbringer ca to timer på Vilbergs bursdagsfeiring, og skipper videre for å feire Bård. Jeg arrangerer DSGF høsttreff, som egentlig bare ender opp med at folk sitter og ser dumt på hverandre. Kvelden ender med meg, Øyvind, Aron og øl, og utvikling av en ny versjon av fotball. Nav bestemmer seg endelig for å gi meg penger, og jeg får etterbetalt alle de pengene jeg skulle fått siden februar, og kontoen min har aldri vært vakrere. (Det hadde vært mye bedre om de betalte ut disse pengene på et tidspunkt hvor jeg ikke var hypoman, slik at jeg kunne unngått å bruke opp alt på en gang, men det får jo bare være.) Vi blir stolte eiere av verdens nyyyyyyyydeligste pusekatt (Zalo/Hiro)!!! Andreas og jeg har vært sammen i 2år, og jeg kjøper min nydelige laptop. Jeg går på pysjbukseshopping med ca hele gjengen, og vi har et herlig vellykket Pysj Party, med twister og singstar og hele pakka. Jeg ser på Transformers og blir servert verdens beste fylte rundstykker hos Bård. Jeg gjør det store sjakktrekket alle bipolare tullinger gjør før eller senere, og slutter på medisinene.

November: Jeg starter opp med Nanowrimo, og ender som alltid opp med å miste inspirasjonen og gi opp etter en uke… Det nye medisinfrie livet mitt funker som bare det, helt til jeg kræsjer hardt og brutalt på verst tenkelige tidspunkt. Jeg går glipp av en eksamen, gjør det passelig dårlig på tre andre, og sklir rett tilbake til pillene. Vi har photoshoot med Vegar, og tar masse fine bilder av oss og Hiro. Andreas og jeg tar den alvorlige samtalen vi har utsatt altfor lenge, og gjør det slutt… Alt er meningsløst og teit, og det blir ikke akkurat bedre av at vi går rundt og later som ingenting. Vi har liksom-julebord for kattehuset hos Riikka, og spiser verdens beste eple/vaniljepai.

Desember: Vi feirer bursdagen til Harald, går på Nightwish konsert, og Andreas flytter til foreldrene for å være der i to uker. For å få ting på avstand. Han kommer tilbake igjen etter tre dager, vi bestemmer oss for å prøve videre, og plutselig er vi kjærester igjen. Vi virkelig suger på å gjøre det slutt, men det er liksom best sånn. Vi drar på fest hos Benjamin, og plutselig oppdager vi at det er midt i desember og at det kanskje er på tide å begynne å kjøpe julegaver. Julen kommer og går uten et flugg av julestemning, men det var koselig likevel. Vi fikk komplett Gold Edition av Twin Peaks, og de tre første sesongene av The X-files. Nyttårsaften feires med ulovlig importert lam fra Island, en drøss med koselige mennesker, og store mengder alkohol.

Legg igjen en kommentar

