Skip to content

Hva sokkene mine sier, episode 2

august 24, 2011

Som nevnt tidligere i uka er jeg fryktelig flink på å starte prosjekter, men ikke så flink til å gjennomføre. Jeg tenkte jeg skulle gjøre noe med det. Husker dere sokkene mine? Jeg er fremdeles overdrevent glad i sokker, så her har dere den sikkert veldig etterlengtede oppfølgeren på «Hva sokkene mine sier».

I dag har jeg på meg disse:

Brune sokker som det står «Alaska» på, med fine Forglemmegeier på: Disse har jeg på meg i dag. «Kule sokker!», sa Jostein. Det var det som minnet meg på alt dette. Jeg har ganske mange Alaskasokker. Det er fordi Bestemor får sånne til jul, sendt hele veien fra Alaska. De ender alltid opp hos meg. Det er en mulighet for at hun kan ha lagt merke til entusiasmen min når det er nye sokker involvert. Men altså. analyse. Disse sokkene er brune. Brun er en høstfarge, og alle som kjenner meg vet at jeg elsker høsten. (Nå vet resten av dere det også!) Jeg tror disse sokkene forteller oss at jeg lengter mot høsten, og koser meg med at den omsider er innenfor rekkevidde. Det er derfor de blå blomstene er der også. De ser ganske glade ut, gjør de ikke? Det er jeg også! Det er derfor de er der.

Gammelrosa sokker med hvite prikker på: Dette er litt juks, altså. Jeg tok dette bildet da jeg først planla hele denne sokkeserien. For over et halvt år siden. Dealen i den første episoden var jo at jeg skulle ta ukas tre kuleste. For å veie opp for dette kommer jeg til å ha på meg disse i morgen. For da er det vel greit? Dette er favorittsokkene mine. Tror jeg. Jeg har noen med pingviner på også, og de må jo nødvendigvis plasseres høyt på lista… men jeg tror disse vinner. De har prikker. Jeg er veldig glad i ting med prikker på. Jeg skulle egentlig kjøpe meg gummistøvler med prikker også, men så var de plutselig utsolgt. Så nå har jeg med blomster på istedet. Blomster er også bra. Men tilbake til sokkene. Dette bildet lyver litt, de er ikke så lilla som det ser ut til her. Mer rosa. Jeg er veldig glad i rosa. Det tok meg mange år å innrømme akkurat det, forresten. Der har du problemet ved å være «en av gutta», og å synge i skate/punk-band da man var fjortis. Rosa var jentete, jentete var ikke bra. Først flere år senere gikk det opp for meg at… vent nå litt! Jeg er jo faktisk en jente! Det går an å være tøff & kul & barsk mens man har på seg rosa klær, om man vil det. Tenk det. For ordens skyld kan vi si at det er den oppdagelsen disse sokkene symboliser.

Det blir bare to par sokker denne gangen, siden dette var litt spontant. (Strengt tatt skulle jeg gå og dusje, så om ikke annet er dette et godt eksempel på hvor god jeg er på å prokastinere.) Neste gang, som forhåpentligvis blir før jul en gang, skal jeg klare å samle sammen flere. Kanskje.

Ha en god natt folkens, nå skal jeg dusje.

2 kommentarer leave one →
  1. Tove Nymo Jensegg permalink
    september 1, 2011 6:22 am

    Venter på fortsettelsen. Du har jo en haug med sokker… 🙂

Trackbacks

  1. Mitt 2011 « Alt Innimellom

Legg igjen en kommentar

