Skip to content

Prokrastinering i fellesskap

november 13, 2011

Det er mange gode ting forbundet med å delta i NaNoWriMo, annet enn en deadline. Ettersom vi er en del som holder til her i byen (eller i nærheten) har vi faste møter ukentlig. På mandager møtes vi på biblioteket på Majorstua. Torsdager er litt uvisse når det kommer til sted, men jeg tror folk har møttes da også(?). Det var iallfall det som var planen. Jeg har ikke hatt anledning til å være med på torsdagene ennå, men fra nå av blir det andre boller.

På denne måten har vi klart å (eller i alle fall begynt med å) bygget opp et slags nettverk. Vi møtes, vi skravler, og vi skriver. Om noen står fast kan andre bidra, og noen ligger bak kan andre gi oppmuntringer og trøst. Man møter andre som er i samme situasjon, uansett hvor forskjellige man er i utgangspunktet. Jeg liker disse folka, og på grunn av dette har november frem til nå vært ganske bra.

To av oss fant ut at dette var noe vi ville bygge videre på, så vi fant ut at en fest var passende. Tenk så mye artig som kan dukke opp i boka om man prøver seg på å skrive i slike omstendigheter. Det må jo bli bra! Vel, fest og fest… vi ble hele 5 personer. Og en av disse 5 måtte gå tidlig for å dra på konsert. Men vi hadde det sabla gøy uansett.

Når det kom til skriving… vel, jo.. vi skrev på en måte. Bare ikke på bøkene våre. Rett før førstemann (-kvinne) dukket opp fant jeg nemlig kjøleskapspoesien min. Jeg kan fortelle dere at dette også er en fantastisk måte å ikke skrive bok på. Jeg tenkte jeg skulle dele poesien vår med dere. Det er for mye interessant der til at ingen skal få se. Når det er sagt, jeg er litt fascinert av at slikt alltid (og da mener jeg alltid) ender opp med å bevege seg i en skitten-koffert retning innen 5 minutter…

… nå skal jeg skrive. Jeg lover.

No comments yet

Legg igjen en kommentar

