Skip to content

Hvorfor Neil Gaiman er helten min

mai 23, 2012

Heisann folkens! Lenge siden sist! Jeg har egentlig fryktelig mye å fortelle dere, massevis av småting jeg har hatt lyst til å skrive om siden sist jeg faktisk skrev noe her, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Så jeg utsetter det litt til mens jeg pønsker på det. I mellomtiden kan dere kose dere med å høre på Neil Gaiman. (Videoen er usynkronisert til å begynne med, men det går seg til etterhvert.)

«The rules of what is possible and impossible in the arts were written by people who had not tested the bounds of the possible by going beyond them. And you can. If you don’t know it’s impossible, it’s easier to do. And because nobodys’s done it before, they haven’t made up rules to stop anybody from doing that particular thing again.»

For de som ikke vet det er Neil Gaiman en forfatter. Forfatter av både romaner (The Graveyard Book, Coraline, Neverwhere, Staudust osv), noveller og tegneserier (Sandman!), i tillegg til å ha gjort en haug med andre ting også. Han har for eksempel skrevet en episode av Dr. Who. Neil Gaiman er en av de menneskene i denne verden som har inspirert meg mest. Han er den jeg regner som mitt forbilde, den jeg har lyst til å «bli når jeg blir stor». Og når jeg hører ham si sånt som dette… vel, han har igjen fått meg til å tenke at det kanskje kan være mulig for meg å få drømmen min oppfyllt. Kanskje det faktisk kan bli noe av denne serien min. Kanskje.

No comments yet

Legg igjen en kommentar

