Skip to content

Festival (andre episode)

juni 27, 2012

Vi har kommet oss til Belgia, etter noe som virket som en evighet. Det var ikke så ille å overnatte på flyplassen egentlig, men tiden går fryktelig sakte når du bare supper av en halvtimes tid her og der. Flyet gikk litt over 6 i dag tidlig, og etter et flybytte og en liten joggetur på flyplassen i København ankom vi Brussels litt før klokka 10. Om dere ikke har vært der kan jeg fortelle at det er en ganske stor flyplass, og at den er ekstremt forvirrende. Man går frem og tilbake langs den ene og andre gangen, og går opp og ned så mange trapper at man ender opp med å ikke helt huske hvilken etasje man faktisk startet i. Jeg hadde aldri funnet veien til bagasjebåndet om jeg ikke hadde hatt med meg ei som er godt kjent.

Etter å ha tilbragt en natt på flyplassen fristet det ikke så veldig å gjenta prosessen en gang til, så i de stille nattetimene vi soset bort på Gardermoen gikk vi på nettet og fant oss et billig lite hotellrom. Så nå er vi her i Leuven. Jeg må innrømme at jeg har fullstendig mistet taket på døgnrytmen. Jeg er jo ikke vant til å starte dagen så latterlig tidlig. Eller, strengt tatt startet vi ikke denne dagen, vi lot bare være å avslutte den forrige.

Men er man på ferie så er man på ferie, og da skal man pokker meg ha det gøy. Ettersom Belgia er et av landene i verden med flest forskjellige ølsorter må man jo teste litt. Så i dag har jeg testet hele seks forskjellige. Jeg har ikke drukket de helt selv da. Tre av de var Silje sine, jeg bare smakte på de. Jeg har smakt kirsebærøl, to forskjellige sorter bringebærøl, to forskjellige lyse ølsorter og nå en mørk. Og alt dette på første dagen. 😀

I morgen skal vi spise frokost her på hotellet, og så finne en av festivalbussene som går til Werchter. Campingpmrådet åpner nemlig ikke før i morgen tidlig. Når man kommet dit er det egentlig bare å slå opp teltet, og så rusle avgårde for å få med seg den første konserten. Metric, er programmets første. Annet enn det skal vi iallfall se Rise Against, Garbage og The Cure. Sannsynligvis tar vi turen innom The All-american Rejects, Within Temptation, Blink 182 og The Kooks også. Så jeg vil anta at det blir en actionfylt dag.

For å avslutte kan jeg legge ved et bilde av de to første øl’ene som ble drukket av oss i dag. En Stella og en Belle-vue Kriek. Det er en kirsebærøl, om du lurte. Dessuten gikk vi igjennom en gate som hadde masse fargerike vimpler hengende, så dere får et bilde av det også.

20120627-191806.jpg

20120627-191827.jpg

No comments yet

Legg igjen en kommentar

