Skip to content

Reisebrev 1

juli 2, 2013

Det er tid for festival igjen! Og med festival mener man 2 dager i Leuven, 5 dager i Werchter og 3 dager i Brussel. Så strengt tatt er bare halvparten av ferien festivalrelatert. Men Belgia er fir awesome til at man kan dra hjem igjen med en gang.

Vi fikk ikke akkurat tidenes beste start. Av oss 4 som er her fikk bare 2 av oss bagasjen etter at vi landet på flyplassen i Brussel. Jørgen og jeg ble stående tomhendt. Ettersom vi bor på hostel stakk Silje og Solveig i forveien for å sjekke inn, mens Jørgen og jeg koste oss i den 2 timer lange køen. Før vi fikk beskjed om at de ikke har noen som helst anelse om hvor sekkene våre er, men de skulle ringe hostellet når de fant de. Veldig betryggende. Toget til Leuven gikk selvfølgelig rett foran nesa på oss, så vi fikk kose oss med å vente i 40 minutter til.

I dag har vi spontanshoppa telt. Av pop-up typen. Man bare slipper det på bakken, så slår det seg opp selv. Mitt har ku-mønster. De var billige. Vi klarte ikke å la være. Så nå har jeg et veldig fint og praktisk ku-telt.
Leuven er en fantastisk koselig liten by. Vi forelska oss i stedet i fjor, så i år slang vi på en ekstra dag her sånn at vi får utforsker litt ekstra. Og drukket mer øl.
Jeg skal definitivt ta noen dager her når jeg stikker på interrail neste sommer.

På bagasjefronten har vi nettopp fått en liten forbedring. Sekken til Jørgen er funnet, og er på vei til Leuven nå. Min derimot er fremdeles sporløst forsvunnet. Halleluja. Det hadde vært sabla praktisk å ha den før vi stikker til festivalområdet i morgen. Ellers er det ikke annet å gjøre enn å gå på shopping her i Leuven.

Jeg er utrolig takknemlig for at jeg er snart nok til å ha alle medisinene i håndbagasjen. Hvis ikke hadde dette blitt en veldig, veldig kjip ferie.

No comments yet

Legg igjen en kommentar

