Skip to content

Reisebrev 2

juli 4, 2013

Bagen/sekken (jeg har en som er begge deler. Den er en god ryggsekk, men den har hjul også. Man kan trekke et slags lokk over ryggstoppene sånn at den blir en trillebag om man vil det. Noe som er sabla praktisk når man skal farte rundt på flyplasser.) dukket opp til slutt, akkurat i tide til vi skulle dra. Vi klarte til og med å få med oss alt stæsjet vårt på festivalbussen. Ettersom vi alle sammen spontanshoppa både telt og campingstoler og fancy plastvinglass og en haug med vimpler er det ganske imponerende. De bussene er veldig, veldig fulle. Vi hadde jo den fordelen at vi har xl-billetter (som blandt annet vil si at vi får tilgang til campområdet et døgn før alle andre), så det var ikke fuuuuullt så stappfullt som det kunne vært.

En veeldig lang og tung kø i gjørmebad senere fant vi oss det perfekte campstedet vårt, slo opp teltene (noe som er veldig veldig gøy med de nye. «Flopp» sier det, og så har du et telt.) og begynte dekoreringen. (Det kommer en egen post med bilder når jeg kommer hjem). Campen vår er den koseligste på hele området. Og ku-teltet mitt gjør den veldig lett å finne. Riktignok har noen allerede stjålet den nye campingstolen min, men sånt må man jo bare leve med.

Selve festivalen begynte for litt over en time siden. Første band ut var All Time Low. Jeg har ikke noe som helst forhold til de fra før av, men de var ganske kule. Jeg tror jeg hadde forgudet de da jeg var 16-17’ish. Det var en fin konsert. 🙂

Vi 5 (vi har fått et medlem til siden forrige reisebrev) har splittet opp litt nå for å gå to ulike konserter. Jeg har planer om å titte innom både Vintage Trouble og The Black Angels. Og Balthazar. Så går det videre i kveld med Vampire Weekend, Biffy Clyro og Bloc Party, før alt tar helt av med Green Day og Sigur Ros. 🙂 Det blir en bra kveld.

Jeg koser meg. Vi er en bra gjeng i år, vi har en sabla fin camp, og selv om line-up’en ikke er like urealistisk episk som den var i fjor er det fortsatt mye å glede seg. Og Rock Werchter er virkelig en fantastisk koselig festival.

Når det er sagt, jeg gleder meg faktisk litt til å komme hjem også. Det er en sånn fin person jeg savner. En awesome en. Så selv om jeg kommer til å nyte hver jævla dag jeg har her i Belgia gruer jeg meg ikke til at det skal ta slutt sånn som jeg gjorde i fjor. Verden er ganske fin sånn. 🙂

One Comment leave one →
  1. juli 4, 2013 3:37 pm

    Åh, hurra for All Time Low, de er kjempeartige live! Gikk dessverre glipp av dem selv på søndag, men så dem på Hove i 2011 så det var ikke SÅ krise 🙂

    Og plusspoeng for ku-telt!

Legg igjen en kommentar

