Skip to content

Reisebrev 3

juli 6, 2013

Vi er på tredje dagen med konserter, og jeg må si at jeg er himla fornøyd så langt. Green Day ga meg min aller beste konsertopplevelse noensinne. Merkelig nok skjedde dette før bandet i det hele tatt hadde kommet seg på scenen. Mens man venter på at en konsert skal starte spilles jo musikk i bakgrunnen. Bohemian Rhapsody kom, og plutselig begynte hele folkemengden å synge med. Halvveis i allsangen begynte alle lysene på scena å bli med på leken også. Jeg har blitt fortalt at Green Day har satt i gang sånt som dette før, men uansett hvor planlagt det måtte være er det noe magisk med rundt 50 000 mennesker som gauler ut Bohemian Rhapsody. Det var episk.
Selve konserten var også super. Så bra at vi ikke klarte å komme oss avgårde tidlig nok til å rekke Sigur Ros. Akkurat det var jo litt leit, men det er jo ofte sånn at man må prioritere litt når man er på festival. Man rekker ikke å få med seg alt.

Vampire Weekend var herlig. Jeg hadde aldri hørt de før, men jeg erklærer meg herved som fan. Spesielt av dansingen til bassisten. The Script traff meg også midt i blinken. Jeg trodde ikke at jeg hadde hørt noe av de heller, men omtrent annenhver sang fikk meg til å gå «åååååja! Er de de som har denne?). Uansett, awesome konsert.

Konserten med Ke$ha var akkurat så kul som jeg hadde håpet på. Jeg er ikke akkurat superfan av musikken hennes, men det var er sabla bra show. Det var en eneste lang fest, ca en time hvor man bare gikk amok på et dansegulv. Nøyaktig hva vi forventa. Jeg hadde derimot ikke forventa at hun faktisk skulle være så flink til å synge.

I dag er det litt roligere. Har nettopp vært og sett Stereophonics nå. Veldig bra, selv om jeg ikke fikk yndlingssangen min. Ellers er det egentlig ikke annet enn Nick Cave & the bad seeds jeg skal se i dag. Rammstein spiller sent i kveld, og det kan vel hende at jeg titter innom, men jeg tror ikke jeg gidder mer enn det.
I morgen, derimot! Gogol Bordello, Band of Horses, Of Monsters and Men, Thirty Seconds to Mars, Depeche Mode og Editors! Det blir en bra (men travel) dag.

Nå må jeg gå og kjøpe mer solkrem før jeg svir helt bort.

No comments yet

Legg igjen en kommentar

